راه های مقابله با زود رنجی

راه های مقابله با زود رنجی
درکنارتو

زماني كه زن و مرد در كنار هم اقدام به تشكيل خانواده مي‌كنند بايد با تمام وجود، تلاش كنند تا كانون زندگي آنان گرم باشد و از آسيب‌ها در امان باشد؛ بنابراين چنانچه احساس مي‌كنيد زودرنجي شما موجب شده تا به كانون زندگي شما آسيب برسد، باید براي بر طرف كردن اين حالت تلاش كنيد و از رفتارهايي كه موجب آزار همسرتان مي‌شود خودداري كنيد.

💎قبل از هر چيز مطمئن باشيد مشكل شما قابل حل است و با كمى صبر و تحمل و انجام بعضى راهكارهاى عملى و تمرين و ممارست، بر اين وضعيت خود فائق خواهيد آمد. 

💎شناخت مشكل و تصميم بر انتخاب راه حل مناسب براى آن، نيمى ازمشكل را حل مى‏كند. نكته بسيار مهم اين است كه بايد ريشه و منشأ اين حساسيت شناخته شود؛ به عبارت ديگر بايد بررسى شود كه به چه چيزى حساس هستيد و با دخالت كردن در آن طبيعى است كه حساسيت شما نيز كاهش خواهد يافت.

💎همچنین با هر يك از عوامل مختلف جسمى، روحى و روانى، محيطى و اجتماعى و غيره كه اين مشكل را ايجاد و يا تشديد مى‏كند بايد به گونه‏اى خاص مقابله كرد.

💎واژه زود رنج در فرهنگ لغات فارسي به معني كسي كه زود برنجد و آزرده شود و نازك دل بكار رفته است . از اين منظر مي توان فرد زود رنج را كسي برشمرد كه زود آزرده مي شود و يا به كسي گفت كه بر اثر كنشي منطقي و يا غير منطقي آزرده خاطر مي شود و يا مي توان گفت فرد زود رنج كسي است كه در مقابل يكسري رفتارو برخوردها كه با روحيات و شخصيت او سازگار نيستند، آزرده خاطر مي شود.
ادامه دارد...⬇️⬇️

تعداد بازید: 1095     تاریخ ثبت: 1394/09/20

پیشنهاد ما به شما