علل نارضایتی جنسی چیست؟

علل نارضایتی جنسی چیست؟ darkenareto

علل نارضایتی جنسی چیست؟
بی‌توجهی به نیازهای یکدیگر: در بسیاری از زوجین آگاه نبودن از نیازهای همسر سبب ایجاد این بی‌توجهی می‌شود، در واقع شناخت نیازهای طبیعی جنس دیگر اولین قدم برای ارضای آن نیاز است. تا وقتی که زنان و مردان از تفاوت‌های همدیگر در زمینه جنسی آگاهی نداشته باشند نارضایتی جنسی هم پابرجا خواهد بود.
 
مشکلات ارتباطی زن و شوهر: تنش‌ها و آشفتگی‌های زندگی مشترک به هر دلیلی که باشد تاثیر بسیار زیادی روی میزان رضایت جنسی طرفین می‌گذارد و کم‌کم به کاهش دفعات رابطه جنسی منجر می‌شود.

مسائل و مشکلات روزمره: معمولا در ماه‌های اول ازدواج ارتباط جنسی بسیار صمیمی و لذتبخش است، اما پس از مدتی به دلیل وجود مشکلات، ورود فرزندان به کانون خانواده و مسائل مربوط به آنها‌ کم‌کم کیفیت و کمیت این ارتباط رو به افول می‌گذارد.

نداشتن پیش‌نوازی: این هم ناشی از نبود آگاهی است، پیش‌نوازی در زنان اهمیت بیشتری دارد و متاسفانه بسیاری مردان آن را مورد توجه قرار نمی‌دهند.

تقاضاهای آزاردهنده: گاهی اوقات همسران برای کسب رضایت همسر خود‌ تن به تقاضایی می‌دهند که از نظر روانی برای آن آماده نیستند، اما خود را مجبور به انجام آن می‌کنند و طبیعی است‌ پس از مدتی دچار دلزدگی از رابطه زناشویی می‌شوند.

ترس از ارضا نشدن همسر: این هم به دلیل حساسیت‌های زیادی زوجین اتفاق می‌افتد که در حین رابطه در حال چک‌کردن رضایت همسرشان هستند تا جایی که بر دریافت و ارضای جنسی خود کمتر توجه می‌کنند و در نهایت این ارتباط نه برای خودشان و نه برای همسرشان ارضاکننده نخواهد بود.

تجارب نامطلوب در اولین رابطه جنسی: قرار نیست اولین رابطه جنسی تمام و کمال باشد، وقتی پیش فرض زوجین این باشد احتمال ایجاد تجربه‌ای ناخوشایند برای هر دو طرف وجود دارد.

راهکارهایی برای پیشگیری
اگر بتازگی ازدواج کرده‌اید با وجود گرمی و رضایت جنسی کنونی پیشنهاد می‌کنیم از راهکارهایی که این گرمی و رضایت را حفظ می‌کند غافل نباشید.
رضایت جنسی را به کل زندگی تعمیم دهید: رفتار جنسی فقط برای بسته محدود، برای یک جا و یک ساعت خاص نیست، بلکه رفتارهای زوجین و تعاملاتشان در طول روز به کیفیت این ارتباط کمک می‌کند. زمانی که درگیری لفظی یا فیزیکی داشته‌اید مقاربت جنسی به دلزدگی منجر می‌شود، این امر بخصوص برای زنان اساسی‌تر و مهم‌تر است. بنابراین با رفتارهای عاطفی و ابراز محبت به یکدیگر می‌توانید برای تماس بدنی آماده‌تر شده و کیفیت ارتباط را بالاتر ببرید.
 
رابطه جنسی، ابزار تنبیه و مجازات نیست: رابطه جنسی راهی برای نشان دادن عشق و صمیمیت زن و شوهر به یکدیگر است، اگر آن را ابزاری برای تلافی کردن دلخوری‌هایتان کنید، شاید در کوتاه‌مدت به آنچه می‌خواهید دست یابید، اما در بلندمدت اثرات تخریبی آن تمام ابعاد زندگی‌تان را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

قبل از شروع رابطه، احساسات خود را بیان کنید: بیان جملات محبت‌آمیز و عاشقانه، میزان لذت و رضایت جنسی را افزایش می‌دهد؛ ضمن این‌که این سخنان نشان‌دهنده علاقه‌ای است که در طول کارهای روزانه، فرصت ابراز آنها را به همدیگر ندارید.

به روابط جنسی خود تنوع ببخشید: اکتفا کردن به یک حالت تکراری، سبب کاهش میل و رضایت جنسی می‌شود، شواهد بیولوژیکی وجود دارد که می‌گوید تجربیات جدید بر مرکز لذت در مغز اثر می‌گذارد، برای این‌که به روابط خود تنوع ببخشید، باید آگاهی و مهارت خود را بالا ببرید. می‌توانید از کتاب‌ها و کارگاه‌هایی که با موضوع بهداشت جنسی برگزار می‌شود، کمک بگیرید.
 
اضطراب و ترس‌ها را هنگام رابطه کنار بگذارید: یکی از مهم‌ترین اضطراب‌ها، مربوط به بچه‌دار شدن است، اگر شما در حال حاضر قصد بچه‌دار شدن ندارید، بهتر است از روشی مطمئن برای جلوگیری استفاده کنید‌ تا ترس و اضطراب رابطه‌ شما را تحت تاثیر قرار ندهد.

تعداد بازید: 1303     تاریخ ثبت: 1394/10/10

پیشنهاد ما به شما