🤔برای زود انزالی به کجا مراجعه کنم؟🤔

🤔برای زود انزالی به کجا مراجعه کنم؟🤔 🌷http://www.darkenareto.ir🌷
 
سلام .عرض ادب به خوانندگان گلم

من مشکل زود انزالی دارم .باید به چه پزشکی مراجعه کنم؟

سوال خوبیه.واقعا برای درمان مشکلات جنسی ،مثل همین زود انزالی که این درآقایان شایع است ،باید به چه کسی مراجعه کرد؟

ما در کشورمون یک مشکل بزرگ داریم که امیدواریم کسی فکری برای اون بکنه.در دنیا سالهاست که رشته های مستقلی با عنوان های درمانگری جنسی (سکس تراپی )یا سکسولوژی در دانشگاه ها ایجاد شده و فارغ التحصلان این رشته ها به صورت تخصصی به درمان اختلالات این حوزه مهم از زندگی مردم می پردازند.درکشورما اما گویا چنین مشکلاتی اصلا وجود نداره!درنتیجه نه  درنظام سلامت این جایگاه تعریف شده ونه  نظام آموزشی ما این حوزه رو به رسمیت شناخته .ما درایران این رشته ها رو نداریم و قانونا هم درتابلوی مطب هیچ پزشک یا مشاوری نمی تونه این عنوان ها (یعنی سکس تراپیست یا سکسولوژیست)نوشته بشه.همه اینها یعنی اگرشما مشکلی تو این حوزه داشته باشین،سردرگم میشین ومثل این دوستی که سوال پرسیدن ،اصلا نمی دونین به چه کسی باید مراجعه کرد.

خانم ها معمولا مشکلات جنسی شونو اول با متخصص زنان مطرح میکنن اما متخصصان زنان و زایمان هم معمولا دراین باره اطلاعات زیادی ندارن.اونها جراح هستن و بیشتر وقتشون تو اتاق عمل میگذره . درحالی که درمان مشکلات جنسی ازطریق مشاوره است ونیاز به وقت گذاشتن زیادی داره برای مراجع .برای همین اغلب ،متخصصان زنان نمی تونن کمک زیادی بکنن.

آقایان هم گاهی مراجعه می کنن به متخصصان ارولوژی یا جراحان کلیه ومجاری ادرار،که اونها هم جراح هستن ونهایتا با چند داروی محدودی که میشناسن تلاش می کنن مسایلی مثل اختلال نعوظ یا زودانزالی رو درمان کنن.درحالی که دراغلب درمانی راه حل اونهاست،چیزی که در حیطه کاری متخصصان ارولوژی یا متخصصان زنان نیست.

عده کمی از افراد هم هستند که به ذهنشون میرسه باید به مشاوران  یا روانشناسان یا روانپزشکان مراجعه کنن.اینها البته شانس بیشتری برای درمان دارن اما نکته اینجاست که اساسا در برنامه آموزشی رشته های پزشکی یا روانپزشکی یا روانشناسی یا مشاوره هم ،درکشورما،سرفصل های مربوط به درمان مشکلات جنسی مورد توجه قرار نمی گیرن.نتیجه این میشه که اغلب روانشناسان و مشاوران وروانپزشکان ما هم اطلاعات کافی برای درمان مشکلات جنسی ندارن.

چه باید کرد؟فعلا،تنها کاری که میشه کرد اینه که قبل از مراجعه به روانشناس یا پزشک یا مشاور،از او بپرسین که آیا تواین حوزه کارمیکنه یا نه.برخی پزشکان ،روانشناسان ،روانپزشکانواخیرا فارغ التحصلان مامایی ،با شرکت در دوره های آموزشیغیرو مطالعات شخصی خودشون ،تو این فضا وارد شدن .عده ای موفق ترند .عده ای هم کمتر.به همین خاطر ،شما باید قبل از مراجعه ،خوب تحقیق کنید.و البته تحقیقات تون تضمین کننده نتیجه هم نیست.

اولین اصل تو درمان اختلالات عملکرد جنسی ،این باوره که مشکلات من قابل درمانه .اگه همین یک اصل رو تو ذهن داشته باشیم ،مطمئن باشین که بالاخره میشه راه حلی پیدا کرد.
با تشکر از خوانندگان گلم
منبع:کلینک سلامت جنسی.از مجله زندگی ایدال

تعداد بازید: 1012     تاریخ ثبت: 1395/11/21

پیشنهاد ما به شما