😊 مطالب خواندی😊

😊 مطالب خواندی😊

براق کردن طلا و جواهرات

طلاها ی تزیینی را درظرفی ریخته و مقداری آب و پودر ظرفشویی داخل آن بریزید و به مدت چند دقیقه روی اجاق بگذارید تا بجوشد ،سپس با مسواک نرم وخمیر دندان روی آنها را برس بکشید .جواهرات شما مثل روز اول خواهد شد.

تمیز کردن نقره:

نقره در اثر اکسیداسیون سیاه می شود.جهت پاک و براق کردن نقره ابتدا آن را با سرکه گرم تمیز نمایید .سپس از آب صابون و یک برس استفاده کنید و پس از شتشو بلافاصله خشک نمایید.اگر انگشتر نقره سیاه شد ،آن را درآب غلیظ بیندازید .سپس چند دقیقه روی فرش پرزدار،محکم بکشید تا مثل روز اول سفید و براق شود.وسایل نقره ای را که دیر به دیر استفاده می کنید،لابلای کاغذ آلومینیومی بپچید تا نقره ها اکسید نشوند وهمیشه تازه و نو بمانند.

تمیزکردن :گردنبند مروارید:

با گردنبند مروارید به پیاده روی ورزش نپردازید.چون عرق بدن رنگ مروارید کدر می کند.
گردنبند مروارید را خیس نکنید،زیرا خیس شدن نخ مروارید باعث گشاد شدن سوراخ مروارید می گردد.
الکل موجود در ترکیبات آرایشی و بخصوص عطر سبب آسیب دیدگی مروارید می شود .به همین جهت نباید درحین آرایش از مروارید استفاده نمایید.بهتر است مروارید را دلفاف آن جا دهید و درجعبه مخصوص نگهداری نمایید.

جلوگیری ازسیاه شدن زیورآلات بدلی :

برای جلوگیری از سیاه زیورآلات بدلی بهترین راه استفاده از لاک ناخن بی رنگ است.اول سیاهی های آن ها را به وسیله مخلوطی ازآب ولرم و صابون که در آن چند قطره آبلیموه یا سرکه اضافه کرده اید رفع کنید،سپس خشک کرده و به همه قسمت های آن با فرچه لاک بی رنگ بمالید و بگذارید تا خشک شود .گذاشتن یک تکه گچ د رجعبه جواهرات بدلی از سیاه شدن آن ها جلوگیری می کند.

تعداد بازید: 718     تاریخ ثبت: 1395/12/16

پیشنهاد ما به شما