نیازهای اساسی زن و مرد

نیازهای اساسی زن و مرد darkenareto

✅نیازهای اساسی زن : ۱- علاقه ۲- درک ۳- احترام ۴- عشق ورزی ۵- اعتبار ۶- اطمینان خاطر

✅نیازهای اساسی مرد : ۱- اعتماد ۲- پذیرش (باور داشتن) ۳- قدردانی ۴- تحسین ۵- تایید ۶- تشویق

👈این بدان معنا نیست که هر کدام از زن و مرد به نیازهای اساسی دیگری نیاز ندارند. بلکه منظور این است که شخص ، پیش از آنکه بتواند از انواع دیگر عشق بهره مند شود باید یکی از نیازهای اساسی اش بر آورده گردد.

✅چگونه این نیازها را برآورده کنیم:

✅۱- زن به علاقه و مرد به اعتماد نیاز دارد

👈وقتی مرد به احساسات همسرش ابراز علاقه نشان می دهد ، زن احساس می کند که شوهرش به او علاقه مند است و به او توجه دارد و مرد توانسته نیاز اساسی همسرش را بر آورده سازد . زن نیز اگر به گونه ای به شوهرش بنگرد که او را باور دارد ، مرد احساس می کند که همسرش به او اعتماد دارد و همین باور مثبت ، نخستین نیاز اساسی عاشقانه مرد را بر آورده می سازد و به خودی خود مرد نیز توجه بیشتری به احساسات و نیازهای همسرش می نماید.

✅۲- زن نیازمند درک و مرد نیازمند پذیرش است

👈وقتی مرد بدون داوری و از روی همدلی به ابراز احساسات همسرش گوش می دهد زن حس می کند که او به حرفهایش توجه و او را درک می کند . مفهوم درک کردن این نیست که با افکار و احساسات شخص تا حال حاضر آشنا باشیم بلکه مفهوم درک کردن از آنچه می شنویم و آنچه در جریان گفتگو و ارتباط ، ارزش پیدا می کند به دست می آید.
هر چه بیشتر زن احساس کند که شوهرش به حرفهای او گوش می دهد و او را درک می کند آسانتر می تواند شوهرش را بپذیرد و باور داشته باشد . مفهوم باور داشتن و پذیرش به این معناست که زن ، شوهرش را به گونه ای صمیمانه بپذیرد و از او استقبال کند و به این معنا نیست که زن فکر کند شوهرش از هر جهت کامل و بی عیب است بلکه حاکی از آن است که زن تلاش نمی کند شوهرش را اصلاح نماید . او به شوهرش اعتماد می کند که خودش در پی اصلاح خویش باشد در نتیجه مرد هم بهتر او را درک می کند.

✅۳- زن به احترام و مرد به تقدیر نیاز دارد

👈وقتی مرد نشان می دهد که حقوق و خواسته ها و نیازهای زن در اولویت قرار دارد در واقع به همسرش احترام گذاشته است . تقدیم یک شاخه گل و به یاد داشتن سالگرد تولد یا ازدواج ، ازجمله جنبه های عینی احترام گذاشتن است که برای بر آورده ساختن سومین نیاز اساسی زن بسیار ضروری است و در نتیجه به راحتی از شوهرش تقدیر می کند و یکی از نیازهای اساسی مرد را بر طرف می کند  و وقتی مرد مورد تقدیر قرار می  گیرد احساس می کند که تلاشهای او بی فایده نبوده است و دلگرم می شود تا بیشتر تلاش کند و خود به خود انگیزه پیدا می کند تا به همسرش بیشتر احترام بگذارد.

✅۴- زن به عشق ورزی و مرد به تحسین نیاز دارد

👈وقتی مرد به نیازهای همسرش اولویت می دهد و خود را متعهد می سازد تا از همسرش  حمایت کند و نیازهای او را بر آورده سازد در واقع چهارمین نیاز اساسی همسرش از این طریق تامین می شود و وقتی زن دریابد که شوهرش دیوانه وار او را دوست دارد و تنها به او می اندیشد احساس بالندگی می کند و باعث می شود که به راحتی به تحسین و ستایش شوهرش بپردازد . مرد زمانی احساس ستایش میکند که همسرش از ویژگی های منحصر به فرد یا استعداد های او به وجد آید مثل شوخ طبعی ، مقاومت ، صداقت ، مهربانی ، عاقل بودن و ...!

✅۵- زن خواهان کسب اعتبار و مرد نیازمند تایید است

👈وقتی مرد مخالفتی با احساسات و خواسته های همسرش ندارد و در عوض ، آنها را تایید می کند و می پذیرد (البته در مورد احساسات و خواسته هاس شرعی و منطقی و دور از گناه) همسرش احساس می کند مورد محبت قرار گرفته و پنجمین نیاز اساسی او بر آورده می شود و وقتی مرد می فهمد که چگونه به همسرش ثابت کند که نظر او را محترم می شمارد در واقع اطمینان خاطر پیدا می کند که همسرش با او موافق است و از این طریق نیاز مرد براورده می شود . هر مردی دوست دارد که در نزد همسرش یک قهرمان باشد.

✅۶- زن به اطمینان خاطر و مرد به تشویق نیاز دارد

👈وقتی مرد بارها به همسرش نشان می دهد که به او توجه دارد و او را درک کرده ، احترام می گذارد و به او اعتبار می بخشد و محبت می کند همسرش اطمینان خاطر پیدا می کند و نیازش برآورده می شود و احساس می کند که شوهرش همچنان او را دوست دارد و دوستی او لحظه ای نیست . مرد برای اینکه ششمین نیاز اساسی عاشقانه همسرش را برآورده سازد بایستی به او بارها و بارها اطمینان خاطر دهد و به همین شکل ، زن نیز باید با تشویق کردن همسرش نیاز اساسی او را برآورده سازد . زن باید با اطمینان به تواناییها و قابلیتهای همسرش و تشویق او ، احساساتی چون امیدواری و شجاعت را به وی منتقل کند . مرد وقتی مورد تشویق قرار بگیرد انگیزه پیدا می کند تا اطمینان خاطر عاشقانه ای را که همسرش نیازمندآن است به او ببخشد.

علمی پزشکی دکتر سلام

تعداد بازید: 1802     تاریخ ثبت: 1394/11/09

پیشنهاد ما به شما