با خودمان خوش رفتار باشیم

با خودمان خوش رفتار باشیم
http://www.darkenareto.ir

🔰🔰🔰همه ما روزهایی داریم که در آن، مشکلات برای مان سرازیر می شوند: اتومبیلتان خراب می شود؛ دو ساعت در مطب دکتر منتظر می مانید؛ یک مشتری یا رئیس، غیرمنطقی است؛ میخی در کفش تان می رود؛… . در اینجا راهکارهایی را برای غلبه بر احساسات منفی ناشی از این فجایع کوچک به شما ارائه می دهیم:
درک کنید که این بدشانسی ها گذرا هستند. این شرایط، تغییر می کنند و بهتر می شوند و شما با چیزهایی مواجه خواهید شد که بیشتر خوشایندند تا ناخوشایند.

🌹آرامش هستی؛با خودتان خوش رفتار باشید. با خودتان قرار بگذارید که با خودتان مهربان باشید تا دنیا هم مهربانی را به شما برگرداند.
با خودتان معامله کنید. گاهی شما به مقداری احساسات مثبت برای افزایش انعطاف پذیری تان نیاز دارید. لیستی نوشتاری یا ذهنی و کوتاه از پنج چیزی که مطمئنا روحیه تان را تقویت می کند، تهیه کنید و وقتی تحت تاثیر رویدادها قرار می گیرید، به آن مراجعه کنید. مثلا، خوراکی را که دوست دارید اما به ندرت می خرید، برای خود تهیه کنید، ماساژ بگیرید، یا یک کتاب جدید بخوانید.

🌹یک کار مفید کوچک در برنامه داشته باشید. یک روحیه خوب و مثبت، از ترکیبی از دلخوشی و حسی از چیرگی ناشی می شود؛ احساس این که کارآمد و لایقید و می توانید به تنهایی از عهده کارهای تان بربیایید. در روزهای درماندگی، آشفتگی، و خارج از کنترل، با انجام کاری سازنده و مفید، احساس بهتری خواهید داشت. مهارت هایی را که می توانید در یک روز ناخوشایند بروز دهید، شناسایی کنید. این مهارت ها می تواند شامل نصب یه آویز روی دیوار باشد تا دیگر کلیدهای تان را گم نکنید، بک آپ گرفتن از عکس های ارزشمند در گوشی تان، تست یا تعویض باتری های دستگاه آژیر اعلام آتش؛ و هرکاری که حس توان و تبحر را به شما القا کرده و در بازیابی کنترل به شما کمک نماید.

🌹تاثیر رویدادها را بدانید. وقتی به عنوان درمانگر کار می کردم، مراجعه کنندگان اغلب تاثیر حوادث استرس برانگیز و ناامیدکننده بر روحیه شان را نادیده گرفته یا دست کم می گرفتند. غلبه بر یک اتفاق ناخوشایند و مایوس کننده، راحت تر از غلبه بر چند حادثه پیاپی و ناراحت کننده است. اگر این را بدانید که بسیاری از استرس برانگیزها، حوادث موقتی و فقط برای یک بار هستند یا رویدادهایی تصادفی و از سر بدشانسی می باشند، احساس بهتری خواهید داشت.

تعداد بازید: 901     تاریخ ثبت: 1395/10/30

پیشنهاد ما به شما