👌🤗7 راهکار برای افزایش هوش کودکان👌🤗

👌🤗7 راهکار برای افزایش هوش کودکان👌🤗
👌🤗👌🤗http://www.darkenareto.ir
۱- تغذیه مناسب را از دوران بارداری شروع كنید: برای بچه‌ها‌، داشتن تغذیه مناسب كاملا ضروری است. مادرها باید رساندن ویتامین‌ها و مواد مغذی لازم به فرزندانشان را حتی پیش از به‌دنیا آمدن آنها شروع كنند.این راهی موثر برای تقویت هوش کودکان است. برای اطمینان از اینكه در آینده فرزند باهوش و سالمی خواهید داشت، قبل از هر چیز باید برای فرزندتان یك رژیم غذایی مناسب و كامل درنظر بگیرید.به‌عقیده دكتر كیتلین،اگر چه تكامل مغزی پس از تولد روی می‌دهد و مغز قادر است خود را با تغییرات محیطی سازگار كند، اما تغذیه بد دوران بارداری دارای آثار منفی مشخص و برجسته‌ای است كه می‌تواند در تمام طول زندگی فرزند شما ادامه داشته باشد.

۲- شیر مادر، ۸ امتیاز: بسیاری از دانشمندان بر این باورند كه تغذیه شیر مادر طی‌سال اول ۸ امتیاز IQ برای فرزند شما به‌همراه خواهد داشت. شیرمادر یك نوع چربی بسیار مهم برای تقویت هوش کودکان دارد.یك خبر خوب برای مادرانی كه قادر نیستند به بچه‌هایشان شیر بدهند آن است كه امروزه سازندگان شیرخشك‌های جدید این نوع چربی را به ساختمان‌ شیر خشك اضافه كرده‌اند.

۳- تماس با تلویزیون را محدود كنید: برخی از مردم فكر می‌كنند كه تلویزیون در طول سال‌های رشد و تكامل هوش برای بچه‌های آنها مضر است. ولی به گفته دكتر پرلماتر، تلویزیون فقط تا ۲ سالگی مشكل‌زاست.طبیعت یك‌سویه و یك‌طرفه تلویزیون موجب جلوگیری از تشویق كودك به یادگیری و استفاده از مهارت‌های كلامی می‌شود. برای یادگرفتن استفاده مناسب از زبان، كودك باید بتواند پاسخ‌های صحیح و مناسب را از كسانی كه اطرافش هستند، بگیرد.

افزایش هوش كودكان,هوش اجتماعی,هوش و مهارت‌

هوش و مهارت‌ های اجتماعی خودبه‌خود در کودکان ایجاد می شود


۴- بازی كردن: دكتر پازك معتقد است، به همان اندازه كه مهم است یك كودك چه چیزی را یاد بگیرد، چگونگی یاد گرفتن آن مطلب نیز اهمیت دارد. به‌همین دلیل است كه وی والدین را تشویق می‌كند كه وقت بازی‌ كافی به بچه‌هایشان بدهند.این موضوع به افزایش قدرت هوش و یادگیری طبیعی بچه‌ها در محیط‌های معمولی روزانه كمك می‌كند.

۵- نواختن موسیقی، ۶ امتیاز: مواجهه زودرس با آموزش‌های موسیقی اثر بسیار خوبی روی فرزند شما دارد. به گفته پرلماتر، مهارت بازی با یك ابزار موسیقی در ۴ سالگی می‌تواند باعث افزایش هوش کودک تا ۶ امتیاز باشد. ممكن است فكركنید فرزندتان در آن سن برای انجام این كار آماده نیست ولی واقعیت این است كه آنها در ۴ سالگی می‌توانند به‌راحتی طرز استفاده از ابزار موسیقی را یاد بگیرند.

۶- آرام و طبیعی باشید: اگر چه روش‌ها و دستورالعمل‌های متعددی برای بزرگ كردن بچه‌ها وجود دارند، ولی مهم‌ترین توصیه‌ای كه دانشمندان به والدین می‌كنند،حفظ آرامش، خونسردی و رفتار طبیعی است.دكتر گیتلین معتقد است باید والدین را تشویق كرد تا به استعدادها و غرایزشان اعتماد داشته باشند.روش‌های بسیار زیادی برای تربیت صحیح یك كودك وجود دارد كه اغلب آنها درست است و نباید در استفاده از آنها دچار آشفتگی شد.

۷- مداخلات اجتماعی را تقویت كنید: تعیین اینكه یك كودك به چه مقدار مداخله اجتماعی نیاز دارد، آسان نیست.ولی یك‌چیز مسلم است و آن اینكه این موضوع به فرزند شما كمك می‌كند مهارت‌های اجتماعی‌اش را (كه برای زندگی آینده بسیار ضروری هستند) توسعه دهد.                      

تعداد بازید: 1036     تاریخ ثبت: 1395/11/11

پیشنهاد ما به شما