🤝 12 راهکارانسجام خانواده🤝

🤝  12 راهکارانسجام خانواده🤝  🌷http://www.darkenareto.ir🌷

🌷                                                                                                                                                                                                                          

واقعیت جامعه امروز این است که مشکلات خانوادگی در دنیا امروز با گسترش نیاز های فردی و اجتماعی زیاد شده است و افراد بیشتر فردگرا شده اند.

به نوعی تحمل و صبر کافی برای رفع مشکلات ندارند و بنیان خانواده به دلیل فرد گرایی سست شده است. حال برای رفع این معضل باید چه کرد؟ عده ای طلاق را انتخاب می کنند.

گروهی با ریشه یابی مشکلات، آن ها را حل می‌کنند. عده ای هم گفت‌وگوی منطقی را راه مناسب می دانند. حال ویژگی های خانواده منسجم ومستحکم را بررسی می کنیم، در زیر به ۱۲ ویژگی این خانواده ها اشاره شده است:

ویژگی‌های خانواده منسجم و پایدار

اصل اول، وفاداری
نسبت به یکدیگر وفاداری دارند. این اصل را هدف خود می‌دانند و هم دیگر را به وفادار بودن به خانواده تشویق می کنند.

خشنودی و شادی برای خانواده
خشنودی خود را از کانون گرم خانواده ابراز می کنند. در صورت رضایت مندی از خانواده خود حتما آن را بیان می کنند و این از مهم ترین خصوصیات خانواده مستحکم و پرانرژی است. کلمات پراحساس و رضایت بخش به افراد خانواده انرژی مضاعف می‌دهد و اعضا برای ادامه زندگی مشتاق تر می شوند.

در انتخاب‌ها دقت می‌کنند
درست انتخاب می کنند تا خانواده شان پایدار باشد. کانون خانواده محل مناسبی برای دوری از مشکلات است. انتخاب همسر مناسب، ما را به این اصل می رساند. وقتی شما، فرد مناسب و هم کف خود را بر می گزینید، حتما او در مشکلات شما را یاری می کند.

اوقات فراغت را صرف خانواده می‌کنند
زمان را با هم صرف می کنند. این خانواده ها معمولا با تنظیم زمان هم به شغل خود بها می دهند و هم اینکه زمان مناسبی را با افراد خانواده می گذرانند.

ارتباطات خوبی با هم دارند
مهارت های ارتباطی خوبی با یک دیگر دارند. افراد خانواده مستحکم همیشه درهای ارتباط با دیگر اعضا را به روی هم دیگر باز می گذارند. با این ترفند ظریف اعضا حس می کنند که یک حامی دلسوز دارند.این نیست که اعضا با هم اختلاف ندارند بلکه با صحبت و هم فکری و مشاوره با هم مشکلات و اختلاف ها را با خلاقیت حل می کنند و با این عمل اتحاد را در کانون گرمشان تقویت می کنند.ادامه در سایت روان شناسی خانواده با ما همراه باشید                                                                                                                                                                                                                     سایت روان شناسی خانواده                                                                                                                                                                                                                          

تعداد بازید: 1444     تاریخ ثبت: 1396/03/26

پیشنهاد ما به شما